lauantai 18. tammikuuta 2014

Asiakaspalvelijan avautuminen.

Sellasta vaan ettäkun noita listoja on ilmestynyt Iltalehdeltä yms missä on koottu ärsyttävimmät asiakkaiden tavat niin päätin tehdä oman täydentävemmän listan asioista jotka ärsyttävät minua eniten asiakkaissa. Ei vituta t. Siwa-Anni.

-"Nyt kun tässä ei ole jonoa..." asiakas lähtee kesken ostoprosessin purjehtimaan ympäri kauppaa hakemaan vielä lisää tuotteita ja parhaimmillaan joskus jopa ihan rauhassa mietiskelemään haluaisiko vielä tässä jotain. Meillä kun ei kassalla pahemmin pyöritä huvikseen vaan päivän kuormaa yritetään purkaa sillon kun "tässä ei ole jonoa..". Mutta eihän se asiakasta liikuta meneekö mun työajasta joutilaana seisomiseen kuinka suurta osaa.

-"En halua tätä, jätän sen siihen missä olen." Esimerkiksi jäätelö leipähyllyyn. Tai tyhjät ostoskärryt keskelle käytävää.

-"Lukuvirhe?" Tungin vain autonavaimista lähtien kaikki taskusta löytyvät asiat tähän sirukortinlukijaan eikä se halua hyväksyä maksutapahtumaa? Myös nämä jotka yrittävät soveltaa kortin sinne masiinaan poikittain tai ylösalaisin väärinpäin. Jos se pitää väkisin tunkea sillon se luultavasti ei ole oikeinpäin. Myös tavallinen tapa asettaa kortti lukijaan on tökkästä se siihen puoleenväliin seisomaan sitten avokämmenellä LYÖDÄ se siihen koneeseen. Kumma kun ei halua lukea.

-"Kyllä tämä muissa kaupoissa toimii." No en kuitenkaan anna mitään plussaa K-Plussakortista kun ei ole oikea kauppaketju. Jos nimi olisi K-Siwa voisin ymmärtää väärinkäsityksen.

-"Löytyykö teiltä..." Kotimaisia appelsineja, sinapinsiemenrouhetta, kääpiön korvasieniä? Onpa kumma. Tällainen pieni kyläkauppa eikä valikoima ole samaa kun jätti-Prismassa jossa olen joskus asioinut. Myös nämä "Teillä on viiliä vain 1%, 7%, 15% rasvaisena ja laktoosittomana mutta olisin halunnut 9,5% rasvalla ja hylana.

-"En ole koskaan väärässä". Tahtoisin vain Chesterfield Forward tupakkaa. Ai teillä ei ole? No kyllä muualta olen saanut. Nokun sellasta ei ole olemassa. Kyllä on muualta saa kyllä mutta ei ilmeisesti täältä. No ensinäkin mikä argumentti on "kyllä muualta saa"? Luuleekohan ne että mulla on tuotetta jota meillä ei ole jossain piilossa ja jos asiakas tietää että sitä saa muualta se on se salainen käsky jonka ansiosta pomin sen esiin?

-"Tulin hakemaan pakettia." Ja viestissä lukee "pakettinne on saapunut... ... ottakaa henkilöllisyystodistus ja  tarvittaessa valtakirja mukaan." Mutta niin montaa asiaa ei mitenkään pysty käsittämään kun kyseiset ohjeet ovat kuitenkin aika helvetin monimutkaisia. Tulin hakemaan serkkuni mökkinaapurin pakettia. Kyllä se on minun serkkuni mökkinaapuri. En toisaalta tuonut valtakirjaa. No kuule minähän tiedän että et valehtele. Myös nämä jotka eivät tuo henkilöllisyystodistusta mutta kyllä kovaäänisen kaverin joka seisoo vieressä ja hokee "Kyllä tämä on Jarppa ollaan tunnettu amiksesta asti..." No hyvä juttu mutta en minä sitä voi tietää. Ja jos on niin uskomattoman tyhmä ettei osaa seurata niinkin yksinkertaisia ohjeita ei luultavasti saa sitä pakettiakaan auki joten turha sitä on edes hakea.

-"Tää ei ota..?" terveisin asiakas joka laittaa pankkikortin sirunlukijaan ennenkun olen edes skannannut kyseisen henkilön tuotteet kassakoneen läpi. Nokun meillä ei tuo sirukortinlukija pysty tulevaisuutta ennustamaan.

-"Seison jonossa kädet taskussa ja tuijotan tyhjyyteen kun skannaat minun tuotteeni ja sittenkun sanot loppusumman muistan yhtäkkiä että kaupassa tosiaan pitää maksaakin mutta pankkikortti jäi autoon." No olisiko siinä ollut se 5 minuuttia aikaa etsiä sitä -ennenkun- olen tehnyt kaiken työn siihen pisteeseen että en voi palvella muita asiakkaita sinä aikana kun käyt autollasi. Saatika sitten katsoa että kortti on mukana ennenkun astuu kauppaan?

-"Ostan tässä kolmen viikon ruuat ja katselen kun sinä yrität epätoivoisesti järjestellä niitä tälle ahtaalle kassa-alueelle samalla kun valppaana seison kaiken tämän ajan liikkumatta kortti valmiina sirukortinlukijassa ja tuijotan sinua".

-"Minulla on tässä yksi paketti ja pari ostosta ja kun pakkaan ne laukkuuni levitän ensin kaiken mitä omistan joka ikiseen pakkaus-alueen lokeroon niin että asiakkaat minun jälkeeni eivät saa tavaroitaan mihinkään."

-"Minulla on niin hirvittävä kiire että en kerkeä tervehtimään kassa-työntekijää muttakun ovesta tulee naapuri sisään voisin jättää maksutapahtuman kesken ja jäädä juttelemaan selkä käännettynä kassalle että en varmasti huomaa kun minua yritetään kutsua maksamaan".

Ja tässä vasta muutama.

2 kommenttia:

  1. Ja toinen ääripää kassalla on kun myyjä kysyy että siinäkö kaikki?Ei,haluan ehdottomasti maksaa myös hihnalla olevista näkymättömistä tavaroista.

    VastaaPoista